Innovatieve E-commerce oplossingen

E-commerce of luxury brands

Waarom onderscheiden luxe merken zich niet ten opzichte van andere merken bij hun e-commerce activiteiten? Dat is de vraag die Jeroen Snepvangers stelde in zijn artikel “Why is luxury e-commerce so bland and copy-cat“. En hij heeft ¬†gelijk. Open een willekeurige webshop van een luxe merk en zet daarnaast Zalando, of Wehkamp en je zal niet zoveel verschil zien. Waarom is dat? Het is mijn ervaring dat als het op online verkoop aankomt, negen van de tien zal kiezen voor bewezen oplossingen. Er is een soort angst om onderscheidend te zijn omdat er geen bewijs is dat dit werkt.

De conclusie is dan dat de luxe merken hiermee niet weg gaan komen en zo hun voorsprong verliezen. Vandaag publiceerde Jeroen het vervolg. Hij sprak met een aantal experts en nam ook mijn feedback mee in zijn artikel. De tip voor dit weekend is dus om “Is E-Commerce facing a Blue or Red Pill Choice?” te lezen en neem deel aan de discussie!

(21 Posts)

Online marketing, ondernemer, echtgenoot, vader.

Reageer

Your email address will not be published. Required fields are marked *